כולם מצלמים היום, בטלפונים, במצלמות כיס או במצלמות מקצועיות. אנו מוצפים מידי יום בכמויות אדירות של דימויים מצולמים בטלוויזיה, בסרטי הקולנוע, במגזינים ובשלטי חוצות. אין כיום אובייקט שטרם צולם, אך הרצון לצלם עדיין קיים. לעצור את הזמן, להנציח, למסגר, לקחת הביתה את הדימוי המצולם. לרצון הזה שותף כל מי שמתחיל לצלם ובעצם מדובר על יותר מרצון, על תשוקה , לעיתים ממש אובססיה לצלם, להראות לאחרים כיצד אני רואה את העולם או איך נראה העולם דרך העיניים שלנו.
בקורס זה המשאב החשוב ביותר שיש לכם בנוסף למצלמה הוא ההתלהבות והתשוקה לצלם, הרצון והסקרנות לבדוק ולחקור או יותר נכון לגלות, לחשוף, אילו התכונות אותן אני מעוניינת לגרות, להפעיל.
הרצון הזה, בשילוב כלים שינתנו ויפותחו עבורכם בקורס, יהפכו את התצלומים שלכם לחיים, מעניינים ולא שגרתיים. הם יהפכו לאמירה אישית, פרטית, שתישא את החותם שלכם. הם יהפכו ליצירות האומנות שלכם.
כשאני אשלח אתכם לצלם חללים ציבוריים, אני ארצה שתצאו ממפתן הבית שלכם, הכיתה או כל מקום אחר ותרגישו שאתם נמצאים ברשות הרבים. שתחשבו מה הוא ציבורי עבורכם, מה מייצג אותו ותחזרו עם מכלול שיכניס את החוץ לתוך הכיתה.
כשנלמד לעקוב אחר השינויים הזעירים ביותר בתאורה הטבעית והמלאכותית אני רוצה שתצאו החוצה ותראו כיצד האור רושם את עצמו על פני חפצים, אנשים ונופים. כיצד הוא משתנה בשעות השונות של היום. שהרגישות לאור מסביבכם תהיה חלק בלתי נפרד מתהליך הצילום שלכם.
כשנלמד על בניית הפריים, מסגרת הצילום, תתחילו לפרק את העולם לצורות אנכיות ומאוזנות, תקבלו החלטות בלתי פוסקות לגבי מה אתם רוצים בתוך הפריים שלכם ובאיזה סדר. שתדעו כיצד המסגרת מפרידה את פיסת המציאות שבחרתם ומנתקת אותה מהעולם.
נוף וטבע,זה הקרוב אילנו, הנשקף מחלון ביתנו וזה שאנו נוסעים או טסים פגוש בו. איך מצליחים להעביר את התחושות מחוויית הטבע, שההתבוננות בנוף מעניקה לנו. כיצד התצלום עוצר בתוכו את כל החושים שלקחו חלק בחוויה זו.
כשאנו מדברים על הצילומים שלנו אנו נותנים להם שם, אנו יוצרים טקסט. כשאנו יוצאים לצלם תצלומים לכתבה, לעיתון, לתערוכה ,אנו יוצרים שוב את קשר הגומלין בניהם, תמונה וטקס, אנו משלבים בין שתי שפות . בעוד הטקסט מעורר את הדמיון, התצלום מכוון את הצופה לכיוון שאנו בחרנו.
חיי הלילה, כל מה שאנו מכירים משעות היום משתנה כשיורדת החשיכה, חלק מהחלל, מהנוף, נבלע ונעלם. לעומתו, חלק אחר זוהר באור מלאכותי, המוכר הופך לזר. הצבעים והצורות משתנים, האווירה משתנה ואנו מגיבים בהתאם.
צילום תיעודי, צילום אופנה, צילום ספורט, לכל אחד מענפי הצילום הללו ישנה מטרה שונה. הצילום התיעודי משמש לראייה: זה היה, זה קרה, אני הייתי עד לכך. צילום אופנה ופרסומות מפתה אותנו כדיי למכור לנו משהו. צילום ספורט נותן לנו זווית נוספת לראיה, מאפשר לנו לראות טוב יותר ממה שאנו מסוגלים לראות באופן טבעי. הוא מקפיא מהירויות, מנציח שברירי שניות ומקרב עבורנו סצנה המתרחשת ממרחק.
אפקטים בצילום מטרתם ליצור היררכיה בתצלום, שלא כל האינפורמציה המוצעת תהיה בעלת חשיבות דומה, מה שמטושטש ורחוק לרוב בעל חשיבות פחותה ומה שממורכז וחד יהיה הנושא אליו תפנה העין ברגע הראשון. ההשתקפות בתצלום יוצרות הכפלה ועוצמה. ההשתקפות האישית שלנו בתוך התצלום אורגת אותנו לתוך היצירה שלנו.